Kijk door de ogen van een vreemde

Contentmarketing

Kijk eens door de ogen van een onbekende

0

Contentmarketing staat met stip op nummer 1 als je kijkt naar de middelen waar marketeers zich dit jaar op focussen. Uit onderzoek* blijkt dat 90% van de Nederlandse marketeers zich bezighoudt met contentmarketing: 90% zet het sinds 2019 al in. En terecht! Want naast dat doeltreffend is, is het ook nog eens heel leuk!

Contentmarketing zorgt er namelijk voor dat je op zoek gaat naar verhalen, je gaat verdiepen in de producten waar je voor werkt. Het dwingt je om als een onbekende naar het bekende te kijken en dat levert leuke inzichten op. Want waarom is jouw product uniek en de beste oplossing voor een probleem?

Contentmarketing biedt ruimte voor alle afdelingen om hun verhaal te doen en niet alleen een verhaal vanaf de marketing of communicatie afdeling. Juist de verhalen en ideeën vanachter de tekentafel of ontwerpafdeling zijn interessant. Ook de ervaringen van vertegenwoordigers of verkopers in het veld zijn de moeite van het vertellen waard; ze geven aan waar en hoe product en gebruiker elkaar vinden.

Dus kom weg achter je bureau en loop een andere afdeling op. Stel vragen aan je collega’s over het hoe en waarom, verdiep je in het probleem waarvoor jouw bedrijf een oplossing is. Op deze manier verdiep je je ook in de vragen van je doelgroep en weet je beter waar ze naar op zoek zijn. Op deze manier kun je content op maat maken zodat potentiële klanten bij jouw product uitkomen.

Bron: Agrio

Plaats een reactie

0 Reacties